Pazartesi, Mart 06, 2017

Hiçe Doğru ~ Hüsnü Arkan


Bir de aşk çıkabilir karşınıza, özellikle karanlıkta
Erkekler penislerine güvenirler; komiktir
Kadınların neye güvendiğini kim bilebilir?
Kadınlar bu yüzden komik değildir

Bu denizden sağ çıkamazsınız, ağlara dokunmayın
Balıkçıları kırmayın; balıkçılar balıktır insan değildir
İstisnası istavrittir, göz göze gelirsiniz, İstanbul kıpırdayabilir
Bir de aşk kayabilir elinizden, teninizden
ama ne denizlere doğru
Özellikle karanlıkta, bir kızın içinde bir kadın kımıldaşırken
Sevgi biliyorsunuz anlamadığımız bir şeydir
Yalnızca ümit edilebilir

*

Yarım bir aşk kalır bir yerde
O anımsar öteki unutmuştur

(...)

Açık kapı değildir hayat, yaşlılar bilir
Bir eşikten aralıktan ne gördüyseniz odur.

*

Kanayan dudağımdan sakın öpme!
Ufka bak. Ne Zühre görünür artık ne kehkeşan 
Siz çok mu hak ettiniz kendi şehrinizi?
Karanlıkta yıldızlar kadar ırak

Ben şunu bilirim; siviller de birbirini vurdu
Susarak.

*

Boşluğu onaramıyor insan
Ama inanabiliyor işte boşluğa.

*

Hiç keman öğrenmedim apartman odalarında
sınav günlerine doğru
Fakat biliyorum çocuklar, hayatın kendi şarkısı yoktur
Sizinkini söyler
Düşman komşulara karşı.

*

Bir şehir bir yalnızı anlayabilir mi?
New York bile anlamıyor

(...)

Bir şehir bir boşluğu doldurabilir mi?
İstanbul bile doldurmuyor

*

Anladığını düşündüm, ne güzel düşündüm, o kadar öyle
Çatıdayım, merdivenlerimi çekip almadın
Çalışıyorum, kuş ayaklarıyla odama girdin
Kendim girsem bir kapıdan o kadar öyle
Utançla eğilirim basamaklarına
Yokmuşum dakikaları, yaşamamışım mekân ve durum
Duvarda gölgende kaybolmak isterim, kaybolurum
Saygıdan değil, ya da saygıya benzer bir şey
Yalnızca eşit olurum.

*

Nedensiz sıkılıyoruz ya bahar akşamlarında
İçimizden tren geçer aşk geçer
Boş pencerelerde eski yüzler, elma kokulu dudaklar, dişler
Çıtırtısı duyulur, bir kadın peronda tırnaklarını yer

Al o elmayı kokla, anılar da kokar, dağılır
Gece de dağılır; bir çocuk yataklıdan raylara düşmüştür
Sonra sıkıntılar da dağılır, uzun bir tren kalır
Yetişkin adamlar kaçırmıştır.

*

Hayat büyüklerin unuttuklarıdır

*

Herkes bilir bir çocuktan koptuğumuzu

Ben anamın iyi çocuğuyum, korkma
Nereye gitsem iki bilet; biri sana dönmek için

(...)

Hazırlanmadık mı kırmaya birbirimizi?

Ben anamın iyi çocuğuyum, korkma
Nereye gitsem iki bilet; biri bana dönmek için.

1 yorum: